mirazkennel

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

uppdatering om mycket

Av anna - 10 september 2011 08:55


Detta med att blogga går i perioder och det krävs ändå lite tid och fantasi för att få till ett "bra" blogginlägg.


Min tid denna vecka har jag svarat på massvis med mail och telefonsamtal.

Jag har både Jossan (hästen) Kira och Frasse ute på annons på blocket.

Jag har idag samlat till mig några nummer som jag ska ringa upp och hoppas att folk kan hälsa på istallet och hundarna får ett nytt hem.

Varje dag Frasse är hemma är ju en dag utan min Billy.. vetskapen om att han har ett kort liv och att han snart varit borta i en månad gör mig faktiskt väldigt ledsen..

*Jag saknar Billy*

Detta är min samlade trupp och utan den store vite är den inte fullständig!

 


Jossan har fått många som uppmärksammat henne och på måndag kommer första och hälsar på.


Måndagkvällarna har i några veckor spenderats på Lundagårdshundskola i forshaga.. och kommer starta ytterligare en kurs efter denna och platser finns kvar vid intresse.

ALLA är välkomna, stora som små, nya som gamla, unga eller äldre.

  

Det är roligt med agility!


MIRA är garanterat dräktig och skulle hon inte vara det så blir jag VÄLDIGT förvånad.

Jag kommer göra en röntgen sen längre fram..är så nyfiken!

Jag har röntgen plåtarna från föregående kullar och jag själv tycker det är skit kul!


Lydnadsträning har det nu blivit i två dagar och JAG är den stora boven i våra problem.

Jag måste bli mer aktiv, få bättre tajming och ha en plan till VARJE träning.

Qase är väldigt orolig i kvarsitt  vid långa inkallningar och lite kokko allmänt, löp på gång?

Så fort iaf Qase har löpt ska jag HD röntga henne..skulle gjort det nu innan detta löp men det har inte blivit av.

*Tiden har gått så fort*

Hon löpte i början på Maj och det borde betyda att hon kommer löpa tidigast i november...Men Mira och hennes karater kanske drar i gång henne tidigare?

Jag ska ringa till Solstaden på måndag och rådfråga och även fråga vart receptet på Billys medicin tagot vägen??

Kanske lika bra att göra det?


Jag har åkt inlines med hundarna nu några ggr och de verkligen gillar dom!

  

Frasse tycker det är sten kul och han blir ganska så skönt trött efteråt, de har bägge fattat att springa rakt framåt och dra är roligt.

Det är inte så mycket för min träning måste jag säga, inlinesen rullar bra och jag har ett midjebälte med alla hundarna i så det minsta de drar så rullar jag..

MEN det är så roligt och jag märker ju hur mycket hundarna gillar att springa och få ta i och göra utlopp för sin energi.

*KUL*


Senare idag har jag tänkt att träna lite agility mellan telefon samtalen.

Hoppas ni ALLA får en bra helg


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards