mirazkennel

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Fullt ös

Av anna - 21 juli 2010 08:55


Kasn inte riktigt förstå att allt man ska göra har en stor förmåga att ske på samma gång   

Jobbar extra 2pass denna veckan = 41 timmar..vilket är bra för kassan hemma men jag skulle kunnat jobba mer om jag hade hjälp med dogsen men de är i sådana här tillfällen man önska man endast hade Mira...gud så enkelt..henne vill ju vem som heslt passa...ne nu ska den ena hit å den andra dit   


Ett stort projekt är att jag ska lägga in anmälningarna i våran databas till tävlingen och Km...Km är färdigt dock..inte så många hundar men de behöver väl ingen veta just nu   


Däremot till den officiella tävlingen 8 augusti så är det betydligt fler som ska in.. helt ok men de värsta är sen att kolla alla betalningar.. för på postgirot finns ingen smart översikts fas..måste öppna varje dag och där inne kolla alla betalningar som inte har någon smart överblik   

allstså skulle 2 datorer och 2 personer göra detta egentligen..minst!!

händer inget när man plickar och hattar mellan 4 olika sidor..


HUNDTRÄNINGEN

Nu till nått mer intressant å givande...

HÖR ( ler å nickar glad) så fick Billy träna lite agility häromdagen... han va så duktig och glad... han va lite lugnare och mer sammarbetsvillig... fina kontaktfält och snabb slalom...fan att han inte kan tävla  


Qase arbetar på bra i slalom och jag har redan börjat att ta bort lite bågar..vill inte ha för stort beroende...utan bara en hjälp tidigt..så nu använder jag bara bågar på en sida och hon börjar förstå innebörden av att svänga själv   

lite tunnel spring och motivation på hinder utan pinne är oxå en övning..

ska börja med kontaktfält snart oxå..men har inte bestämt mig hur de ska se ut än??

hon får helt enkelt börja trampa saker ute först!


Mira

Jaa vad säger man   DRET HUND!!!!!

Hon tränar gööör bra..snabb...och kan i stort sett slalom hur jag än springer och är grymt laddad, nästan skriker..

sista passet när jag fick belöningshjälp sa jag

- va fan ska man ha BC för??

Svaret kom redan på kvällen då det va månadstävling och hon va lika sist i Torsby  


Hon rev  2  hinder...Mira som ALDRIG river??

Känns som om att hon går ner sig på tävling??

Jag måste försöka belöna henne ordentligt efter varje grej oavsett vilket...hon ska ha klöven på slutet va hon är gör.. detta innebär att jag skulle behöva ha någon som hjälpte mig varje gång nästan..för belöning hos mig med klöv är VÄLDIGT svårt!!

Ska försöka hitta ett bra sätt då allt annat funkar och hon går så bra på träning  

Ska ha den sista pinnen har jag tänkt...DETTA ÅRET!!!

sen ska jag hota henne med att Qase får köra annars till sommaren..


Nej nu de sista innan hemfärd.. fixa lite hemma är de tänkt och jag skulle verkligen behöva sova middag


Soo long  

 
 
Sofie

Sofie

21 juli 2010 09:30

Man hade ju hellre varit ledig, om man säger så :)

http://www.sexvarning.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards