mirazkennel

Alla inlägg den 16 september 2010

Av anna - 16 september 2010 08:04


I tisdags med viss fördröjning när jag skriver men inte fått till de innan.


Iaf så ringde Heidi ( Qase uppfödare) och frågade om jag ville vara med och träna på klubben för Nicoletta va i sverige, SVAR JA!!!


Jag fick några aha upplevelser och bra tips och råd men jag antar att DE SKA man få när man tränar för/med henne!


Jag ska gå saktare i friaföljet, inte belöna så snabbt vi sättanden utan vänta ut henne lite, jag måste belöna under gång och fortsätta det märktes så tydligt och kändes.. men när jag tränade så blev jag helt stum..


Vi tränade metallapportering och komma med leksak träning, även de gick bra... nu måste jag bestämma mig om jag ska köra nosduttar eller Heidis sätt.. men eftersom jag inte börjat med det än så blir det garanterat H sätt   


Rutan då, där har Heidi en 2*3 metod som jag faktiskt tänkt att testa!


Med mycket ny motiavation ska jag nu ta en riktig träningsvecka nästa vecka, inget jobb planerat så det fattas väl bara att de blir regn   


I natt har jag varit på mitt lilla jobb och passet har gått väldigt bra, när jag nu går av ska jag åka till Töcksfors och hälsa på Jossan... herregud så längesen.. och det ska bli så roligt att träffa henne igen  


Till veckan blir det även vallning med Qase å Billy, Mira får spåra istället!


kram 



Ovido - Quiz & Flashcards