mirazkennel

Alla inlägg den 27 december 2011

Av anna - 27 december 2011 17:08


Det är PRECIS vad jag har blivit!

Jag brukar alltid vara den som har massa måsten och en otrolig press på mig själv att hinna saker, om jag så måste vara uppe till midnatt varje kväll.
Kanske kan det vara så att jag är en enorm tidsoptimist?

När man får lite hjälp på traven så märks det verkligen vilken enorm skillnad det är och va mycket enklare allt blir!
Jag känner mig numer riktigt bortskämd!
Jag får matlådor gjorda, jag får hundar rastade/prommenerade och omhändertagna när jag ibland jobbar, framförallt känner jag att denna människa faktiskt tänker på mig.
Jag fick idag medköpt en fotoram från Ikea, jag slapp alltså en grej på min torsdagsresa till Karlstad.

Jag funderar på saker och vips är de redan fixade, jag fattar inte hur hon hinner?

Saker bara finns och faller på plats? 
Vad gör jag? (sover)
Hur har jag klarat mig i alla år ensam?
Inte bara för att hon gör saker för mig utan för att hon helt enkelt är underbar.

Jag känner mig faktiskt mycket piggare och orkar en massa mycket mer saker.
Förut bestod mina dagar mest av stress, irritation, glömska och en väldigt förvirrad Anna!
Behöver jag säga att känslan över att vara på väg tillbaka är otroligt skön!
En Anna som är livsglad, tänkande och ödmjuk istället för en clown som döljer alla sina känslor och bara går sin egen väg.
Jag kan faktiskt stanna upp och tänka positiva saker och inte bara plöja rakt fram med tunnelseende och ha dåligt samvete som resultat.

Det kanske låter väldigt enkelt för er men jag har haft ett fullspäckat schema i en lång tid och nu äntligen känns det som att det lättar mycket!
Det känns helt enkelt som jag kan andas, ÄNTLIGEN!

Tack för det underbara Anso!! 


Jag har glömt bort att visa er korten från fotografen i Kil.
Jag och min bror gjorde en törstoring på oss och våra hundar sen gjorde jag en på mina tre och några mindre bilder.


                   *Bilden till mina päron*

       

  

Den första med alla tre är min egen förstoring sen fina underbara BillyBoy som stegrar är ju min klassiker!

     

Adina va med till klubben och visade sig på styva linan.


Pär som tagit ett enormt fint kort på Billy!

 


I går tränade jag och Pär lite agility ute   i December månad?
Både på gott och ont, jag älskar snö men vill kunna träna agility när jag vill och kan!
Anso va såklart oxå med och tränade lydnad på "sin" planhalva.
En riktigt lydnadsnörd är vad hon är   


Pär hade fixat (vad fixar han inte) en riktigt bra träning...jag säger det igen, på så kort tid har han blivit otroligt duktig!

Vi tränade handling på dubbelbox ala Greg och detta ska jag försöka fortsätta med.
Jag har ju alla 4 filmerna så nu får det bli skärpning och titta igenom de ordentligt!
Jag har lite tankar på hur jag ska försöka köra min träning nu hädanefter och hoppas att jag håller mig till planen.

Billy va såklart med och han tränade lika mycket som Qase, vi körde låga höjder och han va otroligt duktig, vilken skillnad.

Jag vet att många med dessa linjerna startat träningen senare eftersom de är ganska så svåra och egensinnade.

Men det gäller bara att hitta "ratten" som Pär säger och de är på god väg.
Qase har börjat löpa oxå men det brydde sig inte Billy om och jag hade inte en aning förens igår kväll när det va blod på golvet.
Billy ska såklart inte tränas för hårt som kanske många tänker men han måste få ha roligt så länge han lever.

Låg höjd och han blir inte halt, såklart kan han inte svänga, sätta under sig som Qase men han har en jäkla motor och gott mod, ROLIGT!
Jag tränade lite med Billy och Pär fick låna Qase.. det va riktigt roligt då jag bara sett Qase med annan förare en gång och det va med Anna Swedin.


Tusen TACK Pär för bra träning!

Nästa tävling är 7 januari i Torsby med både Qase och Mira sen 21 januari då åker jag och ett gäng till ner till Linköping.
Vi va även sugna på att dra till Luleå men jag skulle tro att vi hoppar det?
109mil EN VÄG, men tusan så skoj det vore!

Jag har aldrig varit så långt upp i Sverige så det skulle ju bli en minisemester i samband med tävlingen.

Nu ska jag göra lite nytta på jobbet för att sedan åka hem till "frugan"!

Nu är jag taggad!


/Anna


 



   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards