mirazkennel

Alla inlägg under september 2010

Av anna - 9 september 2010 21:07


Fick en klicker knäpp igår kväll och tänkte återuppta något Qase lärde sig lite när hon va 8 veckor men som jag aldrig fortsatte med för hon började bjuda andra roligare betenden   


i vilket fall som helst så pratar jag om BACKA... så igår backade hon iaf rakt  bak några steg och idag på jobbet backade hon många steg rakt bakåt... va tvungen att testa att backa uppför en kant   

Det gick bra så nu har jag testat att backa henne uppför trappen hemma och hon klarade nästan hela vägen upp   


Väldigt rolig hund iaf och när hon blir lite osäker så testar hon alla trick hon kan sen förut   


men jag belönade några när hon stod med 2 av 2 på som i agilityn men sen sa en väldigt duktid person som tror han är världsmästare att ska du verkligen belöna de där??


Ne kanske inte tänkte jag för mig själv... men skit samma hon fatta att de va nått trappen iaf   


hon får lite bråttom dock så de är ben överallt... och nu ska hon backa ännu mer för sen ska hon ouu på en vägg och sedan gå på händer...undra om jag kommer lyckas???


ett nytt trick i veckan ska hon iaf lära sig nu...det har jag bestämt!!!

denna veckan blev ju lite sen men vi kör får vi se... kanske har nästa vecka på mig oxå   


bäst jag tränar vidare och grejar hemsidan

kram

Av anna - 6 september 2010 23:34


Vaknade faktiskt rätt utvilad, blev bjuden på mat, en sväng till ÖB och köpte bra saker, tränade mina hundar sen kurs... en vanlig måndag för Anna   


HUNDträningen idag gick över förväntan bra..


Qase tar sig mer och mer och i FF så har hon fått sig en egen position som hon faktiskt börjar kunna behärska och jobba sig till självmant.

Tränade halter och starter med damen, inte alltid hon är riktigt riktigt med första steget med jag har nog hittat en bra grej som passar, annars är jag tacksam för bra förslag   

Något jag måste lära henne är att lämna leksaker i handen och det ska vi bygga vidare med nosdutten som vi en gång började med    nosdutten är kvar men inte leksaken i handen direkt... dom vill hon gärna ha själv!


Mira gjorde 2 klockrena rundor med svåra byten och bra fart efter kursen.. va bara tvungen att prova banan.. va ju en som jag gillade...   


Billy fick träna Jakko svängar och han svänger super med de svängarna.. mycket mindre trots hans otroliga fart och klumpiga kropp   


Nu ligger alla med varsitt ben och jag sitter med valp planering som jag inte kan lösa riktigt??

Fundera lite till...

Hade en ledig vecka oxå.. (trodde jag) men fick jobba extra både i helgen som var och i morgon.. både bra och bläh... men pengar blite de juh och de måste man tydligen ha   


Avslutar med en rolig film

har ni nått att träna på


eller detta

fast DETTA vore guld... ååhh jag som skulle gjort så mycket med Qase


Lycka till

Av anna - 2 september 2010 22:16

  

Bilden är snodd från christine men det visar iaf en glad trupp i full fart   


Mira är allt oxå med men ingen ide att försöka hinna ikapp dessa "neridär"

Hon sitter antagligen och solar eller gräver en grop som hon brukar   


Känns iaf jätte skönt att åka iväg och jobba natten när jag vet att de har fått springa sig ordentligt trötta innan jag åker.


I morgon när jag går av är jag faktiskt ledig..tänkte städa lite snabbt och sen med Carro ut i skogen..härligt!!


kram å natti

Ovido - Quiz & Flashcards