mirazkennel

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

En helt vanlig dag

Av anna - 29 november 2011 23:14


Som innefattar 12,5 timmars jobb och massa pyssel för att få till en bra dag för Mira och valparna.
De har nu fått en högre låda så de INTE kan hoppa ut när de vill men så fort jag är hemma så lever de "lösa" som de andra hundarna hemma, därav alla kort i från bädden som står bredvid valplådan.

*Svårt att hinna ta ett bra kort med mobiltelefonen*

 


I morgon blir det bara ett 6 timmars pass.. TUR jag har mina älskade föräldrar och kära vänner.
*Vad vore jag utan er*
  

Efter jag varit hemma ska jag iväg och titta på ett stall som Jossan ska flytta till så hon får bo inne i vinter, känns väldigt bra men herregud va dyrt det är   

Även där har jag två underbara tjejer som hjälper mig... kanske har jag för mycket djur   

Jossan är snart 24 år och jag kommer aldrig sälja henne, kanske möjlitgvis jag skulle kunna ge bort henne till någon av dessa två.
Annars finns bara en väg från mig och det är till de evigt gröna ängarna.

 

*Livet från en av de bästa sidorna*

 


Jag har faktiskt oxå tränat lydnad denna vecka och jag fick såklart blodad tand!
Hade hon vilat sig i form?
Jag va iaf super nöjd med hennes attityd sen finns det såklart en del små saker som måste fixas till.
Gjorde 3 kedjor som fungerade riktigt fint.

Bra tempo i inkall, tyckte överlag att hon lagt till en växel till på något sätt?
Så i Januari ska jag tävla lydnad om det finns någon tävling innan agilityn drar igång igen.


I morgon plockas våra hinder in för vintern och jag hoppas jag hittar något bra ställe för inomhusagility sen.. inte kan jag köra lydnad heeeela vintern   


Mira fick följa med och träna lite agility och leka...hon va GLAD kan jag säga.
Söta lilla råttan och kontaktfälten satt som förut under våran lekövning   

I morgon får jag även träffa Billy, har inte bestämt om jag ska ta hem honom i två dagar och lämna tillbaka honom innan helgen?
Han ska iaf få mer mat

  
Många funderar på om han flyttat men nja så är inte fallet   
Han är på avlastning kan man säga, hos en oerhört go familj där han har full uppmärksamhet och kärlek.
Han trivs det syns och det är skönt i mitt plågade hjärta att han får den tiden ibland, nu har han förstås varit där en hel del och så länge det fungerar för alla parter så är säkert bara Billy glad och det är huvudsaken.

Valparna sköter sig faktiskt riktigt bra..ibland vaknar de väldigt tidigt och man får greja lite med dom men jag ska inte lära valparna att vakna kl 4-5 på morgonen och att det är lovligt att härja då..JAG LOVAR!

Qase leker med dom och alla har super roligt.

Jag ville egentligen bara berätta att vi lever och allt går bra.
Ni med namnförslag på valparna bör skynda er något för pappren skickas om en dryg vecka.

       


Nu ska vi ta en kvällskiss sen blir det natten för hela bunten.

Kan avsluta med detta blogginlägg med att inse att jag har VÄRLDENS BÄSTA människor runt mig!
*Fy tusan så bra det kändes nu*
      


KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards