mirazkennel

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av anna - 5 mars 2011 22:46


Däckade igår kväll...skulle bara sova en liiiten stund men det blev ändå till morgonen   

Rätt skönt ändå... vet inte om jag blivit vuxen men fasen så jag uppskattar alla lugna helger nu   


Upp plockade och hjälpte lite med städning innan jag och Anso bestämde dejt på Forshaga bhk för lite lydnadsträning.

Qase skötte sig otroligt bra måste jag säga MEN tänk om jag skulle kunna träna på sådant som är relevant och av värde.. fast det är det ju å andra sidan   


Skulle vilja att lydnads ettan satt ordentligt men det är tydligen mycket roligare att träna på de sakerna som kommer högre upp i klasserna.

Kanske när vi väl startar kan öka takten om mycket redan är intränat på olika sätt eller för att Anso tränar på så mycket roligare saker??     


Sen blev jag bjuden på mat hos Therese och hennes mamma, TACK !!

För att inte somna alla 3 sen så gick vi en promenad och hundarna blev ordentligt trötta..


Ett koppel är väldans roligt ibland

Schäfer Vs Bc

     

Kan väl kanske tillägga att efter en 20 minuter fanns en hund kvar i kopllet medans de andra 2 gav upp   


JUST PRECIS

Qase låg så nöjd så kvar ensam med kopplet i en snödriva!

De började kampen nästan uppe vid boningshusen som ni ser och dragit fram och tillbaka och snurrat åt alla håll för jag och therese vi gick bara och de fick följa med...de gick ju inte fort dock!

Kloklippning och röjning av Qases tassar hemma hos therese sen och då kom även resten av brudarna dit   


En lugn kvälll som avslutades med om jag nu minns rätt " kärlek och försoning" några tårar (vilken film), en bärs och massa godis!

  

Såklart va mina älskade med i centrum   


Just nu i väntan på natt sällskap passar jag på att blogga en sväng.


I morgon väntar ännu en dag ute i solen....INTE en minut jag ska vara inne!!

Sådana här dagar är för mig guld... jag behöver ingen sommar!


Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards