mirazkennel

Alla inlägg under maj 2011

Av anna - 18 maj 2011 16:39


Kort och gott

 


Denna helg stannade vi i 5 felsklubben.

Mira va toksnabb och tog mycket egna tokiga beslut, några som hon aldrig gjort

  

Man lär sig saker varje gång!

6 starter varav 3 lopp med 5 fel och placering 3, 3 och 5 av ca 25 starter så ändå ganska nöjd   

3 av ALLA loppen hade hon snabbast tid iaf  men med det så kommer det nya svårigheter.

1a loppet hoppa kontaktfält, annars kalas fint.

2a loppet rev hon första hindret..fick beröm för loppet ATT jag inte kunde ändrat på nått efter rivningen som antagligen blev för jag satte henne med fel ansats på första hindret.

3e loppet kommer jag faktiskt inte ihåg   

De andra 3 loppen diskade jag mig i   

En gång sprang hon iväg i full fart över ett hinder åt fel håll??   

Sen fel tunnelöppning 2ggr...TOKIGT!


Men vad saker jag har lärt mig och måste tänka på framöver när det gäller tävling!

MEN passa er MIra är på G

iaf verkar allt fart och motivationsslit gett reslultat..nu är det fin justeringar, HOPPAS jag.

  


Av anna - 13 maj 2011 21:35


Min fodertik Svea behöver ett nytt hem.

Ibland blir inte livet som man tänkt sig och då kanske man inte har tid med hund och framför allt kanske inte 2?


Miraz Svea behöver iaf ett nytt hem.

Hon är inte testad i jakt utan bott som aktiv sällskapshund i en familj i Kristinehamn.

Svea blev 1 år 15 mars

Intresserad? Kontakta mig för mer info.



             

 


  

Av anna - 13 maj 2011 17:51


I morgon bitti eller inatt åker jag, Mira och Qase till Fagersta.

Håll tummarna

  

Mira ska tävla både lördag och söndag och jag ska fasen ha en pinne med mig hem, det är mitt mål   


 


Sen hem och vända för en kurs med jobbet i Stockholm

Heja mig

Av anna - 12 maj 2011 19:36


Nu är det snart dax att ta en sväng till fåren, kan inte längre skylla på att det är blött.

Frågan är bara hur jag ska hinna allt?


Jag har förövrigt FAST jobb från 1 juni 80% så jag kanske kan lugna ner mig och bara jobba med det och gärna några kortis pass ibland :)

Pengar verkar jag behöva efter dagens träff med farbror blå   

12kmh för fort och 2400kr i böter!

Tänk va mycket roligt jag kunde gjort för dom i stället!!


Men jag får tänka positivt.. tänk ALLA ggr dom INTE har tagit mig när jag kört fort..

  

En bild när Philip vallar, son till Billys uppfödare.
Ska försöka åka ner och spendera ett par dagar där snart!

 

Av anna - 12 maj 2011 15:11


Passade på att åka till Lundagårds hundskola på kvällen där Frasse börjat att gå en kurs.

Va så himla roligt att se honom   

Han hade blivit smal och tränad igen och va så mycket bättre än vad jag kunnat tänka mig, har har ju inte bott där mer än knappa 2 månader.

Han sökte spontant kontakt flera ggr och på inkallningsövningen fungerade han kanon.

Jag är så stolt och vid ett tillfälle tänkte jag, VARFÖR har jag inte denna hund hemma?

Det va något lill husse Rasmus inte gillade   

Underbar familj som är engagerade och tänker i rätt banor, trodde aldrig jag skulle hitta en sådan familj!!

Tack

Lillhusse Rasmus på idolbild

  

Fina hund

   

Stor husse, Per

     

Annica går igenom inkallningsövningen

 

Varför går dom?

Vänta på mig!!

 

Full fart och lek, UNDERBART!

     

    


Efter detta så passade vi på att låta alla hundar få leka och härja lite

Totalt 8st lösa samtidigt   

 

Frasse och Qatla leker

   

Rasmus lekte och tränade alla vovvarna
Underbar grabb 


 

Inte tid att vara still!

 


 

Försten tar´n

 

Grupp

 


Kul kväll!

Tack alla

Av anna - 10 maj 2011 07:43


Det är inte mina hundar som bestämt att stå på apellplan och springa fort, lägga sig fort, krypa, skälla, hoppa och ALLT på ett speciellt sätt som kanske inte alltid är naturligt för mina hundar.

Det minsta jag kan göra är att sakerna där ute på plan är roliga och värda att arbeta för och ha roligt med min hund.


Jag tycker det är otroligt synd och tråkigt att se personer som inte tränar så utan att de kräver det med både det ena och det andra.

Obehag och bestraffning är inte ovanligt, jag får däremot OFTA förklara mig sätt att träna??

  

Tycker det är lite tokig fördelning...

Om någon rycker, sliter eller ger sin hund obehag då är det mer eller mindre ok MEN jag som bestämt mig för att belöningsträna måste väldigt ofta förklara varför och har "ögonen" på mig.

Och jag hör bakom min rygg att där är "hon som bara leker med sin hund"

  

DÅ HAR JAG LYCKATS!!!!

Antagligen tränar jag för fullt men att folk inte förstår träningssättet!!


Jag hävdar fortfarande att det skilnad på uppfostran och inlärning

 

Men för mig är inte att apportera fort, sätta sig rakt eller springa till en ruta att uppfostra sin hund utan det handla om att TRÄNA sin hund och det har jag valt. Ska saker gå fort måste jag få upp en hög motivation och nu menar jag inte stress... för stress och motivation är inte samma sak men går hand i hand men ack så stor skilnad!!


Jag försöker tänka i min träning att

ALLT som inte är godkänt på tävling ska jag ALDRIG använda i min träning heller!

Och det tycker jag fler skulle göra!

På en tävling kan man i stort bara se glad ut över allt hunden gör om du inte väljer att gå av plan.


Tränar man med massa obehag så känns det för mig ganska självklart att när det sen blir tävling så blir det en JÄTTE stor skilnad för hunden.


Jag försöker att kedja min träning och komma så långt i den det bara går..


Nu ska jag iväg till min hemmaklubb Kil och träna lite lydnad med Qase och kanske får Mira lite agility.

Vi är ett gång som ses på klubben på tisdagar och det är faktiskt trevligt!

Mira och jag åker till Fagersta i helgen, tävling lördag och söndag sen ska jag hem och vända för att åka tillbaka till stockholm på en kurs genom jobbet.


Utveckla ditt ledarskap

Konsten att lägga schema

 detta blir Annas uppgifter nästa vecka.


Kanske skulle föreslå alla de tokiga exempel som finns i hundträningen när det gäller ledarskap..??

Skulle inte tro det va så uppskattat??

ELLER??


// Din hund är fantastisk





Av anna - 9 maj 2011 23:39



Gick en promenad runt Aborrtjärn..

 

Här passade jag på att föreviga ett minne med min absolut värdelösa mobiltelefon.


VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN ER???

  

Älskade hundar

Av anna - 5 maj 2011 17:58


Jag tycker det är skit kul att ta en heldag i skogen med hundarna och plocka svamp, så oerhört rofyllt på något speciellt sätt.


Nu har jag nog bestämt mig för att gå en kantarellsöksinstruktörsutbildning!!

Vill du ha korgen full??

 


eller bara ha en rolig aktivering för dig och din hund??

 


Jag tror detta kan bli en höjdare, är ni sugna på att sedan gå en sådan kurs hos mig sen är ni varmt välkomna.

Som det ser ut så är jag färdigutbildad instruktör i augusti 2011

  

Så årets fångst MÅSTE bli en succe´!!


Förväntansfull Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards