mirazkennel

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Skam den som ger sig

Av anna - 24 mars 2011 20:31


Underbar dag idag..hunnit med en hel del och jag har vart på strålande humör.. för övrigt är jag väldigt nöjd med det mesta i min tillvaro

Pengar på kontot, hundar, häst och nära och kära.. Tack för att ni finns!!


Idag har jag iaf fixat till frillan lite och än så länge verkar resultatet lovande   


Tränade även apportering idag igen med Qase och jag tycker träningen går frammåt i rasande fart.

Mycket störning och hon sitter fortfarande kvar med apporten i munnen och väntar på JAPP som är hennes släppkommando.

Frittfölj måste övergå till linförighet eftersom det ska tävlas med koppel på och Qase har en tendens att tro att det är söndagspromenad då.

*knäppa hund*

Inkallningen går oxå bättre hon har bättre tempo men sämre avslut än innan men det känns som en bagatell i jämnförelsevis till att alltid ha bra fart!


En vanlig klass 1 apportering... jag ska lägga upp film om hur jag utmanar henne i olika lekar/retningar fram till belöning.

Viktigt att hon inte släpper innan jag säger TACK och då ska HON släppa inte jag som tar/flyttar föremålet ur munnen.


Här tex "drar" jag i apporten för att hon ska hålla den så fast hon bara kan, nästan så hon lyfter i framändan och det är målet!

Det är fortfarande under fundering till bra lösningar och övningar.


    


Här har hon precis tagit apporten

 


kalas träning och jag är super glad


Mira har även hon en slags träning.. som som ger henne bästa belöningen ever..

 


Under tiden jag tränar med de andra så går hon omkring och bökar i sin egen lilla värld


  


Kram å natti

Gott folk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards