mirazkennel

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av anna - 3 januari 2010 23:01


Av någon konstig anledning så blir det sällan och ganska halv seriösa blogg inlägg från mig...mitt nyårs löfte ska vara att försöka blogga oftare så det blir med precis och intressant...


Kan ju säga God fortsättning till er alla till att börja med vänner som valpköpare  


I lördags var jag iväg till Lillerud observera att jag gick upp halv 7 på morgonen   men vad gör man inte för att träna agility??

Va där lite tidigare och tränade lydnad med Billy boy och han funkade SUPER... så duktig han bleve i fjärren nu...så duktig att jag tänkte nu fan ska jag starta honom...så den 24 januari blir det lydnadstävling för Billy´..håll varenda tumme att han sitter på fjärren nu...

Mira va duktig och riktigt pigg...hade med den bästa motivationen.... RÅDJURSklöven   hon blir tänd och skit dryg men springer det gör hon, dock lite nära mig och släpper inte ordentligt ifall den skulle finnas i fickan... men men med tanke på att hon haft 2 valpkullar på raken och dåligt tränad det senaste året så kan jag bara säga att jag är skit nöjd....  


Så Mira ska köra (lite repris för er som läst bloggen innan) agility tävling den 9 januari i Torsby och den 31 på Hammarö...


Efter agility träning drog jag förbi Kronbacken och iaktog alla små valpar...HERREGUD så avårt detta är... alla har något av mina 3 favoriter...

Vad ska man välja...galen, lagom och sötast, eller lagom och brun??    

Jag har ju fortfarande en favorit dock...nr 2 lagom och sötast men de andra kommer ikapp känner jag??

I bland önskar jag att man bara hade en kvar till mig istället för att jag har första tjinget på 4 st...allt skulle bli enklare då...men nu får jag välja och ska verkligen välja med hjärtat och hjärnan... vilket är väldigt svårt..

Men hur som helst ska detta bli min nya ävlingshund   


I morgon ska jag till Kronbacken igen och även på tisdag... måste va där mycket nu så jag får ett bra beslut senast på måndag...hur ska jag lyckas??   

Jag kan iaf säga att jag ser fram emot detta och det ska bli fruktansvärt kul!!


Denna kväll har vi avnjutit hemma hos Carola med mat och godis och film....såg new moon..riktigt bra men 1an va bättre..

Nu ska jag försöka göra färdigt det sista med agilitybudgeten 2010 och en verksamhets plan...SUCK så tråkigt..


imorgon kommer bilder på Louie   


Är det någon som är intresserad av hur valparna ser ut så gå in på denna länken


http://picasaweb.google.com/kronbacken/JaffasForsteKull

Eller Kronvallaren.se


ne nu ska jag göra denna skit tråkiga budget....


soo long




Ovido - Quiz & Flashcards