mirazkennel

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av anna - 31 januari 2010 20:59

Men så förbannat långt bort... Men med den attityden Mira hade idag så känns det väldigt bra ändå...   

Bra tempo, bra kontaktfält, snäva tighta linjer och framför allt så veva jag precis som man ska... kändes som om jag hade kontroll på läget  

Nu ska jag berätta för er vad som hände..

Det va bara så helt enkelt att Anna har börjat ha med bambifot på agility...för jävlar så taggad hon blir   

Iaf så la jag den som vanligt utanför banan på slutet....

när jag hade 1 pinne kvar iaf en rundning så gick hon ur slalom och sprang fram och hoppade sista hindret utan att jag hann blinka...de va så framåt å fint självständigt gjort   

Sen då sprang hon ju rätt ut och tog klöven och sprang in på banan igen    och tar ett par varv av glädje    PINSAMT.... Anna jagar hunden och skriker PINSAMT MIRA LOSS     Men men jag ÄLSKAR den hunden...Nu vet jag att om hon beter sig så här och hoppas löpen blir bättre så ska jag jävlar träna kontakt fält och starta henne ordentligt    förut har jag sagt att de får bli som det blir... jag tränar inte om henne men nu känns det som om de vore värt de   


Det som va lite roligt är att Anders (dommaren) kom fram sen efter tävlingen och sa - Fan att det skulle skita sig på sista...jag trodde på dig och hade du nollat så hade du vunnit eller vart på topp 3...det såg väldigt fint ut ...HÄRLIGT!!!


BILLY han har varit hos sin "dagmatte" NENNIE efter våran tripp i Hagfors..så slapp jag bråka med en galen BC...han ska få köra lydnad i morgon iaf för vi har ridhus tid...

Frågan är bara hur jag ska hinna med allt i morgon?? Tur Facebook inte verkar funka så jag kanske kommer i säng i tid...


LILLA QASE hon va med på sin första tävling hon    jag känner verkligen redan att jag gillar henne...sååå rolig!!!

Iaf så fick hon tillsammans med Mira sitta i bur i sekretariatet så bägge hade sällskap hela dagen.... Sen fick hon såklart gå mannekäng X antal ggr   

Just nu ligger hon och biter på mitt sko ställ...Men fasen det är ju av stål eller järn... PRECIS SOM METALLEN... frågan är om hon ska få fortsätta bita och lära sig den på en gång samtidigt??


Annars verkar hon vara väldigt lätt lärd...sitt och ligg och sitta fint kan hon redan..med viss hjälp...SÖTNOSA   


Va även en Tant/tjej där och sålde halsband...jag hittade 2 varianter jag skulle vilja ha till mina 3 men de blir egen design...man kan få hur man vill i läder...KUL länken kommer här

www.definity.se


Nu bara några söta kort som avslutning


Tur jag får låna kläder av min stora syster

 


Världens snällaste Billy

  

Nu blir de kontakt träning med Qase innan natten// Anna 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards